Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten
Zoeken in Hartslagmetertraining.nl via Google
 
 
 

Er zijn een aantal manieren om te hoeveelheid lichaamsvet te bepalen. De meest gebruikte is die van de Huidplooimeting: op een aantal plaatsen op het lichaam worden met behulp van een schuifmaat de dikte van vetlagen en huid bepaald. Via een tabelletje wordt het vetpercentage bepaald. Een andere is die van elektrodiagnose: deze manier is gebaseerd op het feit dat spieren meer water bevatten dan vet en daarom elektriciteit beter geleiden. Als we nu via de enkel naar de pols een kleine elektrische lading voeren, kunnen we aan de hand van de tijd die de elektrische lading nodig heeft om door het lichaam te gaan bepalen de hoeveelheid vetweefsel en spierweefsel.

Voor al deze boven genoemde technieken is bepaalde apparatuur en enige deskundigheid vereist. Voor Runinfo.nl is daarom gekozen voor een methode waarbij dit niet nodig en bovendien redelijk (opgepast: dit telt alleen voor een gemiddeld gebouwd lichaam) betrouwbaar is. Je hebt alleen een meetlint en weegschaal nodig.

Bij deze methode van vetmeting wordt gebruik gemaakt van lichaamsgewicht, taille (ter hoogte van je navel) en geslacht.

 


Wat is je geslacht:

Wat is je gewicht:  kg  (decimaal met punt)

Je omtrek taille:  cm

Zo correct?

Je vetpercentage is  %
 

Onderstaande tabel geeft de ideale waarden aan.
 

Vetpercentage

Leeftijd   Man   Vrouw
17-29   15%   25%
30-39   17%   27%
40 en ouder.   20,0%   30%
 
Stuur door



 
 
Aangepast zoeken
 
 
 
 

Start: oktober 2004  Laatst gewijzigd op: